Digitalness in BusinessCenter Delta helpt bedrijven online succesvol te zijn: ‘Wij houden online marketing simpel’

Digitalness in BusinessCenter Delta helpt bedrijven online succesvol te zijn: ‘Wij houden online marketing simpel’

Wat goed is komt snel. Dat geldt zeker voor Nick Kiburg (24) en Julian Dorland (24). De twee jonge ondernemers begonnen al tijdens de studie commerciële economie met hun online marketingbureau Digitalness. Met succes. Bijna vijf jaar later helpen de gedreven specialisten tal van mkb-bedrijven met het realiseren van online groei. En wel vanuit BusinessCenter Delta in Arnhem, waar de twee met trots werken aan innovatieve online marketingoplossingen.

Op eigen benen staan was voor Nick en Julian altijd al een aantrekkelijker vooruitzicht dan een baan in loondienst. De 180 uren vrije ruimte voor ‘commerciële vaardigheden’ die ze in hun afstudeerjaar moesten besteden kwamen dan ook goed uit. Ze gebruikten die tijd voor het opzetten van hun eigen bedrijf.

‘Het was niet genoeg tijd om een volledig bedrijf up en running te krijgen, maar in die uren hebben we wel een bedrijfsplan geschreven, een website gebouwd en zijn we aan de slag gegaan voor onze eerste klanten’, vertelt Nick, die al ervaring als zzp’er had opgedaan. ‘Daarna moesten we alleen nog wel afstuderen met een stage. Het bedrijf hebben we toen kunnen onderhouden in de avonduren en het weekend, zodat we een stabiele basis zouden houden voor na de zomervakantie.’

Eigen strategie

En zo geschiedde. Vanaf dat moment ‘knallen’ de twee fulltime met hun bedrijf Digitnalness. ‘We zijn begonnen als allround online marketingbureau, met veel verschillende diensten’, licht Julian toe. ‘Maar je kunt niet overal een absolute vakexpert in zijn. Gaandeweg zijn we onszelf gaan specialiseren. Inmiddels hebben we onze eigen strategie ontwikkeld waarmee we mkb-bedrijven helpen om online succesvol te zijn.’

Die strategie is gestoeld op drie pijlers: online vindbaarheid, online effectiviteit en online herkenning. ‘Wij houden online marketing simpel’, zegt Nick. ‘Er zijn veel diensten, van seo tot marketing automation, maar het begint met de basis. In onze visie is dat het creëren van online vindbaarheid: hoe ga je jouw doelgroep bereiken met je online kanalen? Wanneer je je doelgroep bereikt hebt, wil je ervoor zorgen dat ze een aankoop doen, offerte aanvragen of contact opnemen: een conversie-actie. Wij zetten verschillende strategieën in om die online effectiviteit te stimuleren en op de langere termijn te optimaliseren. Vervolgens wil je dat je klant of je lead jouw merk, product of dienst blijft herkennen op verschillende kanalen, zodat hij blijft terugkeren. Ook daar helpen wij bedrijven bij die net te klein zijn voor een eigen marketingafdeling.’

Team bouwen

Dat doen de twee jonge ondernemers met advies en uitvoering. Soms laten ze die tweede tak van sport over aan specialistische partners uit hun netwerk. De strategie en werkwijze van Digitalness werpen hun vruchten af. ‘We zijn goed in wat we doen. En dat levert online succes op voor onze klanten. Wie nu nog niet met online marketing bezig is mist kansen. En het hoeft echt niet duur te zijn, zoals weleens wordt gedacht. Een slimme strategie levert juist veel op.’

Na bijna vijf jaar breekt een nieuwe fase aan voor Digitalness. Nick en Julian zijn voorzichtig begonnen met het bouwen van een team. Het aantrekken van een stagiair begin 2024 is de eerste stap geweest. ‘We hebben altijd alles zelf gedaan, maar we willen straks dat een aantal goede online marketeers eigen projecten kunnen doen. We gaan niet groeien om het groeien, maar geleidelijk en met behoud van de kwaliteit waar we voor staan.’

Altijd gedreven

Ze genieten van hun ondernemersreis. Julian: ‘Ik hou van de vrijheid die ik heb. Op deze manier kan ik meer uit het leven halen en persoonlijke groei realiseren dan met een 9-tot-5-baan.’ Nick: ‘Ik ben altijd gedreven om overal het maximale uit te halen. Maar in loondienst zou dat kunnen afnemen. Als ondernemer is die uitdaging er altijd. Elk project wil ik zo succesvol mogelijk maken.’

Het ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan. En dus runnen Nick en Julian naast Digitnalness nog een aantal webshops. ‘Daarmee zijn we begonnen om onze eigen marketingideeën te testen. Dat liep lekker, dus zijn we het gaan uitbreiden. Inmiddels hebben we webshops in tochtoplossingen (tochtstripdeur.nl) en plakspijkers (plakspijkers.nl) voor zowel zakelijke als particuliere klanten. Binnenkort lanceren we ook de webshop plaktegels.com, waarmee we verschillende designs plaktegels gaan aanbieden. We nemen met deze webshops een adviserende rol aan en beschikken over een eigen voorraad producten. Het is een groeiende markt die nog veel kansen biedt. Wellicht breiden we tochtstripdeur.nl uit tot een platform voor doe-het-zelfisolatie.’ 

Aantrekkelijk en hoogwaardig

Al die ondernemende activiteiten ontplooit het ambitieuze duo vanuit BusinessCenter Delta in Arnhem. Daar houden Nick en Julian al bijna vier jaar kantoor. ‘Wij waren één van de eerste huurders in de tweede vleugel die toen net gerenoveerd was. Dicht bij de snelweg, aan de rand van Arnhem, goed bereikbaar, toegankelijk voor nieuwe relaties, voldoende parkeergelegenheid én het pand was nieuw en uitnodigend: dat alles bij elkaar maakte dat we voor BusinessCenter Delta hebben gekozen om kantoorruimte te huren.’

En dat bevalt, zo klinkt het volmondig. ‘Het is in de eerste plaats een aantrekkelijk pand met een hoogwaardige zakelijke uitstraling. Het is prettig werken in ons kantoor, waar we alle privacy en werkrust ervaren. En de voorzieningen in het gebouw zijn top. De meetingrooms zien er strak uit, daar kun je met een gerust hart een relatie uitnodigen. Van de gedeelde keuken maken we regelmatig gebruik. Op de begane grond zit een Albert Heijn To Go, altijd handig. Voor ons biedt BusinessCenter Delta alles wat we zoeken in een gedeeld kantoorpand.’

Netwerk uitbreiden

Regelmatig maken Nick en Julian een praatje met medehuurders. Sterker nog: sommigen van hen zijn zelfs klant geworden. ‘Als onderdeel van dit BusinessCenter breiden we ons netwerk uit. BusinessCenter.nl doet als verhuurder moeite om dat te stimuleren. Eerder dit jaar hebben ze een lunch voor alle huurders gehouden. En er staat een tafelvoetbalspel met een QR-code om samen een groepsapp aan te maken voor onderling contact.’

Ze prijzen zich gelukkig als huurder van BusinessCenter Delta. ‘Het is allemaal goed geregeld. We merken dat BusinessCenter.nl geeft om de staat van het pand. Het is volledig verduurzaamd, er liggen zonnepanelen op het dak, er staan laadpalen voor de deur en verwarmen gebeurt met slimme groene systemen. Wij zijn veel actief voor klanten in de duurzaamheidssector, dus voor ons is dat extra mooi. Voorlopig zitten we hier helemaal op onze plek.’

Website Digitalness

Meer stories