Verschil tussen all-in huren en servicekosten?

Verschil tussen all-in huren en servicekosten?

Ben je je huidige (thuis)kantoor zat of ben je simpelweg uit je huidige kantoor gegroeid en kun je niet meer al je medewerkers huisvesten op de huidige locatie? Dan is het natuurlijk slim om op zoek te gaan naar een (nieuw) kantoor. Als je op zoek gaat naar een (nieuw) kantoor heb je te maken met de kosten voor het huren van het kantoor en kan het zo zijn dat je daarnaast ook servicekosten moet betalen. Maar.. het is ook mogelijk om all-in te huren. Wat het verschil tussen all-in huren en huren met servicekosten is, leggen we hieronder uit.

Waaruit bestaan servicekosten voor een kantoor?

Voordat we het verschil tussen all-in huren en huren met servicekosten uitleggen, leggen we eerst kort uit waar de servicekosten voor een kantoor uit bestaan. Er bestaat – in het geval van het huren van een kantoor – geen wettelijke definitie van servicekosten. Dit betekent dat de inhoud van de services per verhuurder verschilt. Echter bevatten de servicekosten van kantoorpanden in de meeste gevallen; nutsvoorzieningen (gas, water en elektriciteit), eventueel receptiediensten (als er een receptie is), schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimtes, onderhoud van de technische installaties zoals de lift, klimaatbeheersing en onderhoud van de buitenruimtes. Het voorschot van de servicekosten wordt berekend per vierkante meter die je huurt. Huur je meer meters dan betaal je ook meer servicekosten.

Voordelen van all-in huren

Het huren van een all-in kantoor heeft meerdere voordelen. Je weet namelijk precies hoeveel geld je elke maand kwijt bent aan je kantoorhuisvesting en je komt niet voor verrassingen te staan door een eindafrekening van de servicekosten.
Als je servicekosten betaald, kan het zijn dat je bijvoorbeeld in een bepaalde periode meer gas of elektriciteit verbruikt hebt dan van tevoren berekend is of wanneer er groot onverwacht onderhoud nodig was aan installaties, waardoor je extra geld moet betalen bij de eindafrekening. Dit kan een flink bedrag zijn als je een relatief groot kantoor huurt.

De mogelijkheden bij BusinessCenter.nl

Als je een kantoor wilt huren bij ons zijn er een aantal mogelijkheden. Je kunt bij ons namelijk all-in huren, maar het is ook mogelijk om bij ons te huren met servicekosten. Voor de kleine metrages, denk aan business units, bieden wij een all-in huurprijs aan. Voor de grotere metrages, denk aan de corporate offices, is het mogelijk om zowel all-in te huren of te werken met servicekosten. Het voordeel van all-in huren bij grotere metrages is dat je zekerheid hebt over je huisvestingskosten. Je weet exact hoeveel je elke maand moet betalen.

Wanneer je besluit om all-in te huren voor grotere metrages, wordt er in het huurcontract een vaste huurprijs afgesproken per m² waarin ook de servicekosten verwerkt zijn. De all-in huurprijzen zijn dan op basis van fair-use kantoorgebruik.

Mocht je nieuwsgierig zijn naar de mogelijkheden om all-in te huren voor de grotere metrages? Neem dan met ons contact op!