Wemessage, full-service web- en marketingbureau

Wemessage, full-service web- en marketingbureau

Deze keer gingen we in gesprek met Murat, één van de oprichters van Wemessage. Wat voor bedrijf is het, waar is hij het meest trots op en hoe zorgt hij ervoor dat hij altijd naar zijn doel toe werkt? We gingen met hem in gesprek.

Superleuk dat je even tijd hebt om kennis te maken. Voordat we de diepte induiken, ben ik benieuwd hoe het huren bij BusinessCenter.nl bevalt. Op Instagram zag ik al mooie kiekjes voorbijkomen van jullie kantoor in Deventer.

 “Het huren bij BusinessCenter.nl bevalt goed. Het is een A-locatie, dichtbij de snelweg en iedereen in Deventer en omstreken kent het pand. We hebben goed contact met BusinessCenter.nl, de lijntjes zijn kort en eventuele punten worden snel opgepakt. De verhoudingen tussen beide partijen zijn goed en beide partijen zijn tevreden. Dat is het belangrijkste. Ondertussen huren we alweer ruim vijf jaar een corporate office en hebben we een tijdje terug ons kantoor geüpgraded in samenwerking met BusinessCenter.nl. Daarnaast is duurzaamheid een belangrijk thema en zijn we blij dat zij hier ook mee bezig zijn.”

Klinkt goed! Kun je wat meer over jezelf vertellen als één van de oprichters van Wemessage?

“Ja, dat kan. Mijn naam is Murat Gumrukcuoglu en ik ben zeven jaar geleden samen met een compagnon gestart met Wemessage. Hiervoor hebben we acht jaar bij de Gouden Gids gewerkt als accountmanager in dezelfde branche: advies geven aan bedrijven op het gebied van marketingstrategie, maar ook meedenken hoe klanten meer uit hun (online) marketing konden halen.”

Tof! Kun je wat meer vertellen over Wemessage: wat voor bedrijf is het en wat doen jullie?

“We zijn een digital agency. Wij helpen bedrijven online te groeien. Dit kan van alles zijn. Denk aan een website die meer leads wil binnenhalen of webshops die het maximale uit online willen halen, maar we helpen ook bedrijven met hun branding. Eigenlijk bouwen we een online-strategie om de doelen van onze klanten heen. Daar hoort bij dat we de webshops en websites ook bouwen. Het creëren van een merkidentiteit, social media (advertising), SEO en het draaien van campagnes via Google zijn middelen die we inzetten om de doelen te bereiken.  

We richten ons zowel op de eenmanszaken die al een bepaalde basis hebben en waar we veel potentie in zien als op de grote corporate bedrijven. Zowel nationaal als internationaal.”

Hoe ben je uiteindelijk in deze sector terecht gekomen?

 “Dit is eigenlijk ontstaan vanuit mijn werkzaamheden bij de Gouden Gids. Ik ben daar uiteindelijk ingegroeid en merkte dat ik daar veel affiniteit mee heb. Ik ben commercieel ingesteld en marketing heb ik altijd al interessant gevonden. Het is gaaf om bedrijven te adviseren en ondernemers verder helpen te groeien.”

 

Dat klinkt als een hele mooie missie: ondernemers verder helpen te groeien. Ik ben wel benieuwd waar je je bedrijf over drie jaar ziet?

“We werken niet specifiek met doelen waar we naar toe werken. Het belangrijkste is blijven ondernemen en dingen doen die we leuk vinden. En vanuit die passie groeien met het bedrijf. Onze commerciële achtergrond is hierbij wel prettig.

 We hebben een aantal verkoopkantoren in Nederland, maar het uitvoerende werk wordt in Deventer gedaan. Het doel van deze verkoopkantoren is om meer lokale klanten aan te trekken die we vervolgens vanuit ons hoofdkantoor kunnen bedienen.”

 

Interessant om te horen hoe jullie willen groeien, maar niet werken met doelen, maar vanuit een passie en dingen doen waar jullie blij van worden. Ik ben dan wel benieuwd waar je het meest trots op bent?

 “Hier staan we niet echt bij stil, je wordt geleefd. Als ik terugkijk hoe we gestart zijn en waar we nu als organisatie staan, ben ik trots. We zijn ondertussen een sterk merk in de markt. Maar ook het team dat we opgebouwd hebben, het netwerk dat we gecreëerd hebben en de klanten waar we voor werken. Het is een luxe om met grote merken om tafel te zitten. En als ik nu ons eigen kantoor binnenloop, denk ik wel van ‘wauw’, dit hebben we toch maar even gedaan!”

 

Ondernemen is niet altijd een feestje, dus ik ben wel benieuwd tegen welke uitdagingen jullie aanlopen?

“We denken liever niet in beperkingen, maar in kansen. Als je een doel voor ogen hebt, weet je waar je het voor doet. Je bent ondernemer en dan weet je van tevoren dat bepaalde dingen minder leuk zijn. Dat zijn groeiprocessen waar je doorheen moet. Maar door te weten wat je stip aan de horizon is, is het minder vervelend. Elke dag ga je kleine stapjes vooruit richting je doel.”

Wemessage, full-service web- en marketingbureau